Met zoveel schrijfervaring zit het wel goed

Prachtige schrijfklussen in mijn portfolio. Hieronder een selectie daarvan. En wat ik ook nog heb, zijn mooie werkgevers waarvoor ik heel wat uurtjes heb geschreven: Landal GreenParks, gemeente Montfoort en Pon.

Met zoveel schrijfervaring zit het wel goed

Prachtige schrijfklussen in mijn portfolio. Hieronder een selectie daarvan. En wat ik ook nog heb, zijn mooie werkgevers waarvoor ik heel wat uurtjes heb geschreven: Landal GreenParks, gemeente Montfoort en Pon.

Van woningbouw en industrie tot landbouw een duurzaamheid. Voor de provincie Utrecht verzorg ik maandelijks interviews met bewoners, ondernemers en stakeholders. Daarin zoom ik in de op rol van de provincie en resultaten van diverse projecten. Zoals het interview met boer Anthony over zijn strijd tegen bodemdaling. Of die met Jan Walraven over het belang van de MKB-deal voor de maakindustrie.

MBO College Hilversum, onderdeel van ROC van Amsterdam, is een veelzijdige school met veel verschillende opleidingen in 15 sectoren. Het heeft een prachtige visie, namelijk dat studenten ‘levensecht’ leren. Studenten bij MBO College Hilversum hebben dan ook echt iets te kiezen met de vrije keuze zich te ontwikkelen. Ik werkte aan interne communicatiemiddelen ondersteunend aan die visie.

Daphne is creatief en schrijft iedere avond in haar dagboek. Zo’n zes jaar geleden kwam ze op het idee om een tijdschrift van te maken met vooral veel lieve dingen. Daphne’s Diary is een magazine boordevol creatie en inspiratie en komt acht keer per jaar uit. Ik verzorg de tekstcorrectie. Met bijzonder groot plezier! Want zeg nou zelf: betaald krijgen voor wat je aller-aller-aller-liefste doet (lezen!), wie wil dat nou niet?

‘Frank’ is oprecht, eerlijk en onbevangen. De ideale samenwerkingspartner. Met de online marketingspecialist Frank a Do, bestaande uit drie knappe koppen, bedienen we verschillende klanten. Mijn hulp wordt ingeschakeld voor het schrijven van webteksten en verwerken van die teksten in WordPress. We werkten samen aan meerdere websites. Bijvoorbeeld die van hoveniersbedrijf Goes en rijschool Oscar Palm.

Een school met lef! De Brink durfde het aan op een losse manier te gaan communiceren met ouders. Ik schreef teksten voor de nieuwe website, een hele toffe kleutergids en de reguliere schoolgids. Het was een mooie samenwerking met Concentus Marketing uit Hilversum.
Als freelance interviewer en tekstschrijver werk ik namens Magic Marketing Magic aan de groei van bedrijven. Wekelijks verzorg ik aan de hand van persoonlijke interviews blogs. Die blogs zijn altijd relevant voor de doelgroep van de klant. Sales in een blog is uit den boze. Brands zijn onder andere adviesbureaus, coachingpraktijken, communicatiebureaus en ondernemers uit de achitectuur.
Keer op keer word ik heel even toegelaten in het leven van mensen. Het blijven de pareltjes van mijn werk. Voor het Sociaal Plein interview ik cliënten en maak ik daar mooie verhalen van.
Schrijven voor mijn eigen gemeente is een feest. Artikelen, sfeerverslagen, interviews; ik doe het met zoveel plezier. Gewapend met pen en notitieblok ontdek ik de mooiste plekken en ontmoet ik interessante mensen.
Schrijven over payrolling saai? Niet bij Anderz. Sterker nog, het is een feest. Want het mag gek, groots en brutaal. Ik schrijf blogs, pr-materiaal, vacatureteksten en nog veel meer.
Samen geven we het verhaal door. Dat is de boodschap van Rebel’s Begrafenisonderneming. Schrijven voor Rebel ging mij niet in de koude kleren zitten. Des te dankbaarder ben ik met het idee dat de woorden op de website van Rebel troost kunnen bieden. Het was een eer om voor Rebel teksten voor de nieuwe website en brochure te mogen schrijven.
Ayurwattes? Schrijven voor Sylvia was erg bijzonder. Een onderwerp -ayurveda- waar ik nog nooit van had gehoord, maar direct veel interesse voor kreeg. Dát is ook een van de mooie aspecten van mijn werk: ik kom met zoveel gave dingen in aanraking. Voor Boon by Sylvia schreef ik de teksten voor de nieuwe website.
Dudok Wonen gelooft net als ik in de kracht van mensen. Opdrachten voor deze fijne woningcorporatie zijn dan ook altijd maatschappelijke relevant. Van overlast en ontwikkelingen tot duurzaamheid en innovatie. Ik verzorg in- en externe interviews en schrijf achtergrondartikelen, persberichten, webteksten en nog veel meer.
Stichting Socialrun wil letterlijk en figuurlijk de beweging zijn die openheid over psychische aandoeningen en sociale acceptatie van mensen met een psychische kwetsbaarheid stimuleert. Dat doen zij door sportieve activiteiten te organiseren voor, door en met mensen met een psychische kwetsbaarheid. Voor Socialrun schrijf ik geregeld dichtregels die inspireren, motiveren of raken. Zo schreef ik voor een ansichtkaart en een t-shirt. Ook schrijf ik geregeld dichtregels voor social media. Schrijven voor Socialrun gaat mij ontzettend aan het hart en doe ik dan ook met veel liefde vrijwillig.
Gewapend met kleurige post-its, ballonnen en vooral veel gelach zet Ynnovate zich in voor innovatie binnen de overheid. In opdracht heb ik zes opdrachtgevers gesproken over hun ervaringen met Ynnovate. De interviews zijn gebundeld in het boek Let’s Ynnovate.

Heerlijk om te schrijven voor een adviesbureau met als missie ‘samen maken we de wereld een beetje mooier’. Transitiepartners gaf mij het vertrouwen om hun website volledig aan te pakken en het over een andere boeg te gooien. Alle ‘zendteksten’, al het jargon en alle u’s stuurde ik de laan uit en maakten plaatst voor authentieke, eigenwijze en heldere teksten. Ook redigeerde en herschreef ik rapporten en verslagen.

Digitale nieuwsbrieven, gepersonaliseerde brieven, advertentieteksten, campagneteksten. Schrijven voor Landal was altijd een feest. Klantgericht, persoonlijk en over een erg leuk onderwerp: vakantie.
Publicatieteksten, achtergrondartikelen, persberichten, inwonersbrieven, interviews, brochures, flyers, webteksten, social media, speeches, noem maar op. Mijn commerciële pen ruilde ik bij de gemeente Monftoort voor mijn informatieve pen. Hier is ook mijn liefde voor verdieping ontstaan: schrijven over dingen die ertoe doen.
Brochureteksten, gepersonaliseerde brieven, campagneteksten. Bij Pon lag de uitdaging erin om een niet sexy onderwerp, het onderhoud aan je auto, toch sexy te maken. In de huid kruipen van de doelgroep en vervolgens een tekst schrijven die zowel een bouwvakker als de bloemist aanspreekt; ik vond het allemaal even boeiend.
WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly